Herfs lesplan
Vak/Subject
|
HOOFFOKUS / MAIN
FOCUS
Lewensvaardighede / Life Skills √
Aanvangsleer / Beginning Knowledge
Fisiese onderrig / Physical
education
Kreatiewe kunste / Creative arts
Persoonlike en- sosiale welstand /
Personal and social wellbeing
|
GEINTEGREER MET / INTEGRATED WITH
Tale / Languages √
Wiskunde / Mathematics
|
||
Tema/Topic
|
KABV KURRIKULUM / CAPS CURRICULUM:
Kwartaal 2
Aanvangskennis en persoonlike en
sosiale welsyn
Herfs
*** (RSA, 2011,
pp 15-65)
|
Graad/Grade
|
R
|
|
Tyd / Time
|
60min
|
|||
Tipe leerder in vooruitsig gestel / Type of learner anticipated
|
Waardes/Values:
Spesifiseer die verwagte verandering in gedrag / specify the anticipated change in behaviour
Leerders sal meer bewus wees van
die seisoene. Hulle sal ook die waarde van die natuur en spesifiek herfs
besef. Hulle behoort dinge met herfs te kan assosieer. Leerders sal ook meer
‘n tipe idee woorde hê van tipes bome in herfstyd.
*** (RSA, 2011,
pp 5(d))
|
|||
Doelwitte / Goals
|
Vaardighede/Skills:
Spesifiseer
die vaardighede / specify the skills
Hulle sal
kan verskillende prentjies kan assosseer met herfs.
Hulle sal
ook ‘n beter idee van name van verskillende bome hê.
Hulle sal
ook verskillende kleure van herfsblare kan identifiseer.
Kennis/Knowledge: Spesifiseer die konsepte / specify the concepts
Immergroenbome:
Bome wat dwarsdeur die jaar groen bly.
Bladwisselendebome:
Bome wat se blare verkleur en dan afval
Bladhoudendebome:
Bome wat se blare nie verkleur of afval nie.
________________________________________________________________________________________________________
*** (DeMelendez et.al., 2000; Seefeldt et.al., 2015;
RSA, 2011, p 8)
Standaarde/Standards:
Spesifiseer die internasionale vakstandaarde geinkorporeer / specify the international subject standards incorporated
Leerders sal
kan sê wat se weer dit is byvoorbeeld: Hitte/koue, wind/reën/sneeu ens.
Hulle sal
verstaan wat gebeur in die natuur soos blare wat afval
Hulle sal
mense se gedrag in herfs kan identifiseer soos wat hulle eet, aantrek en
doen.
*** (DeMelendez et.al., 2000; Herczog, 2000)
|
|||
Lesuitkoms/
Lesson Outcomes
|
Na afloop van die les behoort die leerder te kan: / After conclusion of the lesson the learner
will be able to:
1.
identifiseer
die weer
2.
Noem die
verandering in die nattuur
3.
Wat die
invloed van die seisoen op die diere is
4.
Wat mense
doen, aantrek sporte wat hulle speel, speletjies, kosse wat hulle eet
*** lei die uitkomste
af vanaf jou kennis, vaardighede en standaarde / derive these outcomes from your knowledge, skills and standards
|
|||
Leerders met spesiale onderwys- behoeftes /
Learners with special educational
needs
|
Moontlike hindernisse / Possible barriers
1.
Dit kan
moontlik ‘n te koue dag wees en die kinders kan nie ondersoek in stel nie
2.
Tegnologie
mag dalk ‘n fout op hê en dan kan jy dit nie gebruik nie
3.
Die
elektrisiteit mag dalk af wees en dan val die hele les plat
4.
Kan dalk
nuwe kinders in die klas wees wat nie
saam met die res Somer behandel het nie en dan sal jy dit saam jou herfs les
moet behandel
5. __________________________________________________________________________________________________________
6. __________________________________________________________________________________________________________
|
|||
Inleiding/Introduction
|
||||
1. Aanbieding
in minute / Presentation in minutes:
10min
2. Aandag kry
/ Gaining attention.
Eerste kan hulle vir ‘n paar minute buitekant verskillende kleure herfsblare optel en jy
kan vir hulle bome met blare en bome wat se blare verloor het uitwys en vir
hulle sommer dadelik sê watse name hulle gebruik. Speel ‘n oulike liedjie oor herfs tyd vir hulle en
probeer die woorde vir hulle begin leer.
*** Hulpbronne gebruik / Resources used:
Nattuur
3. Hersiening
/ Review:
Hersien vinnig wat seisoene nou weer is en noem die
seisoene af.
Hersien somer
Dit is warm, mense dra kortmou
klere
Blare in die bome is groen, daar
is blommetjies hier en daar.
Mense eet roomys, slaai en
waatlemoen
Mense swem en doen atletiek en
speel vlugbal
*** Hulpbronne gebruik / Resources used:
Gebruik die plakate wat die kinders gemaak het toe
die klas somertyd behandel het.
4.
Doelwit / Purpose
Om te verseker dat die kinders onthou wat het in die somertyd gebeur en hulle bewus maak dat as hulle oplet na die nattuur hulle interessante dinge sal raaksien. Kinders moet die oorgang tussen some en herfs kan sien en verstaan dat dit ‘n nattuurlike verskynsel is en dat mense niks daaraan kan verander nie.
5. Voorsmakie
/ Anticipation (Engage; “hook”)
Die blare wat die kinders optel en die liedjie wat hulle sing sal dadelik die kindertjies se aandag trek en hulle betrokke maak by die les.
*** Hulpbronne gebruik / Resources used:
Natuur – Blare optel
Radio -die liedjie
*** (Maxim, 2014, pp 122-123)
|
||||
Hoofaktiwiteite/Main Activity
|
||||
1.
Aanbieding in minute / Presentation in minutes:
40 min
2.
Aanbieding van kennis en
vaardighede / Presentation of knowledge
and skills
Powerpoint aanbieding
Maatjies hoe voel die weer
gedurende herfs? Dit is koud, maar nie so koud soos in die winter nie. As dit
somer is het ons mos gesê dat ons in die somer kortmou klere en kortbroeke
dra reg? So wat dink julle gaan ons dan dra as dit nie meer so warm is nie?
Ja dit is reg ons gaan langer klere aantrek soos ‘n langmou hemp en ‘n
langbroek. As ons na die nattuur kyk en na die blare wat julle op getel het
wat dink julle het gebeur? Weet julle nie. Wat se kleur was die bome se blare
in die somer? Groen? Ja dis reg. Nou watse kleur is die blare wat julle
opgetel het? Bruin, rooi oranje en geel. So wat kan ons sê het gebeur? Ja die
blare se kleur het verander dit is reg. Wat nog? Kon julle in die Somer
sommer net blare van die grond af optel? Nie? Hoekom nie? O was dit te hoog?
So wat het dan nog verander as julle nou die blare kon optel? Ja, dis reg die
blare val van die bome af. Julle is sommer slim kindertjies. Maatjies het
julle gesien dat party van die plantjies lyk of hulle dood gegaan het? Wel
dit is ook iets wat begin gebeur in Herfs. Party plantjies vrek van die koue in
die nag. Hoekom sê Juffrou die plant het gevrek en nie doodgegaan nie? ‘n
Mens sê dat plante en diere vrek en mense doodgaan. Gepraat van diere wat
dink julle doen die diere? Ja die diere soos slange, skerpioene en akkedisse
soek ‘n warm plekkie om te slaap. So julle moet versigtig wees om julle
vensters sonder gaas oop te los die tyd van die jaar. Nou nou kry julle ‘n
nuwe kamermaatjie. Julle moet ook nie klippe en houtstompe optel nie. Daar
kan dalk ‘n slang of skerpioen of ander giftige goggas onder dit lê. Is dit
reg? Kom Juffrou vertel vir julle iets baie interessants vandag hoe weet mens
as ‘n skerpioen giftig is? Hulle knypers (die voorste “pootjies” waarmee
hulle diertjies vasvang is dunner en kleiner as hulle stert. So dit maak dat
wanneer hulle stert waar die angel sit (waarmee hulle steek) dikker en groter
is as hulle knypers, is die skerpioen giftig. As die knypers groter is vang
hulle die gogga wat hulle wil eet daarmee en het hulle nie soveel gif om
hulle dood te steek nie. So dit maak dat die skerpioene minder giftig of glad
nie giftig is nie. Wat is warm goed wat mens kan drink in die herfstyd. Wat
drink julle in die oggend? Koffie? Ja, is daar dalk iemand wat Milo of
warmsjokolade drink in die aand na ete? Wat van tee, drink Ouma dalk tee as sy
kom kuier? Mmmmh en watse kossies eet julle wat warm is, wat julle eers moet
blaas voor jy kan ‘n happie vat? Pasta? Sop? Mieliepap, Oats. Hou jullle van
warm melkies oor julle koue pap. Ja, want dis mos koud in die oggend, dis
reg.
*** Hulpbronne gebruik / Resources used:
Laptop/rekenaar
Witbord (Powerpoint)
Projekter
______________________________________________________________________________________________________________________
3. Aktiwiteit
deur leerders oor kennis en vaardighede / Activity
for the learners about knowledge and skills (Explore, Explain):
Leerders sal voortgaan op die plakkaat wat hulle
begin het oor die seisoene. Hulle sal tussen ‘n verskeidenheid prentjies moet
besluit watter by Herfs pas en dit op die regte plek plak. Somer is reeds
behandel so dit sal sommer as goeie hersiening dien vir die kinders
*** Hulpbronne gebruik / Resources used:
Tydskrifte
Internet
Koerante
4. Hersiening
en terugvoer / Review and feedback (Elaborate)
As die kinders die regte prente van die seisoen Herfs kan uitsoek en identifiseer, weet jy die kinders verstaan die idee.
*** (Maxim, 2014, pp 122-123)
|
||||
Afsluiting/Conclusion
|
||||
1. Aanbieding
in minute / Presentation in minutes:
10 min
2. Assessering
/ Assessment (Evaluate)
Gebruik ‘n interaktiewe witbord met baie prentjies van verskillende seisoene. Laat die kinders die prentjies in twee kolomme deel. Herfstyd en nie Herfstyd. As die kinders die prentjies ongeveer die prentjies op die regte plekke kan verdeel dan weet jy die kinders het mooi geluister en verstaan. Of aan die ander kant behoort die plakkaat wat hulle maak reeds ‘n goeie aanduiding te wees hoe goed hulle idee van herfs is.
*** Hulpbronne gebruik / Resources used:
Plakkaat – internet, huisgenoot, koetrante
Intetaktiewe witbord
Internet
5. Aanbieding
van aktiwiteit op ander wyse -- LSOB / Present
activity another way -- LSEN (Elaborate):
Die les kan begin deur vir die kinders te vra wat
hulle buitekant sien. Wat hulle eet en onder hoeveel komberse hulle slaap.
Vra hulle watse kleure hulle buite sien. As jy rekenaar toegang het tot ‘n
oulike video vir die kinders wys wat herfs baie mooi beskryf. Jy kan tussen
deur die video maklik stop en vir hulle tussens deur iets ekstra sê of meer
verduidelik en jy kan selfs die kinders vragies vra en hulle vragies
antwoord.
*** Hulpbronne gebruik / Resources used:
Rekenaar/laptop
Projektor
Witbord
3. Afsluiting
en oordrag / Closing and transfer
Herhaal die liedjie van die inleiding ter
vaslegging.
*** (Maxim, 2014, pp 122-123)
|
||||
Comments
Post a Comment